Betere website

De coronacrisis heeft een trend van de afgelopen jaren versneld: de trend om online te shoppen of online diensten af te nemen. Meer dan ooit beseffen ondernemers dat hun website een onmisbaar element is van hun bedrijf. Het kan daarom nu een goed moment zijn om te investeren in een betere website, als je dat nog niet gedaan had. Maar hoe krijg je een betere website?

Door de coronacrisis hebben veel ondernemers flinke zorgen: de kosten gaan door, terwijl de omzet terugloopt of helemaal wegvalt. Velen gaan heel creatief om met de situatie en hebben nieuwe methoden gebruikt om hun klanten ook in deze tijd te kunnen bedienen.

Website nog belangrijker

Veel mensen die gewend waren hun spullen in een fysieke winkel te halen, wijken nu uit naar webshops. Daardoor hebben sommige webshops hun omzet zien verdubbelen, soms zelfs meer dan dat. Noodgedwongen hebben veel mensen dus de stap gemaakt naar online winkelen. Het is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen hoe deze ontwikkeling verder zal gaan, maar de huidige crisis illustreert duidelijk het belang van online verkoop.

Overstap naar online

De meeste bedrijven hebben een website, maar zijn nog niet actief bezig met online activiteiten. Maar nu willen ze overstappen. Of misschien willen ze nu hun webshop optimaliseren. Alleen hoe doe je dat?

Het optimaliseren van je website doe je in de eerste plaats voor je potentiële klanten. Het begint dus met het identificeren van je klanten en formuleren van je bedrijfsmissie. Als het goed is heb je dat als ondernemer duidelijk voor ogen. Vervolgens ga je je site inrichten met die dingen in gedachten. Door dat te doen, optimaliseer je je site voor gebruikers en voor zoekmachines, zoals Google. Denk daarbij aan:

Goede site-structuur

Zorg om te beginnen voor een logische site-structuur, zodat je site voor je bezoeker makkelijk te snappen is. Overlaad je bezoeker niet met informatie en keuzes, maar geef per pagina de informatie die hij zoekt. Bepaal duidelijk wat het doel is van elke pagina binnen je website, dan kan je bezoeker, maar ook Google goed snappen wat je aanbiedt.

Goede teksten

Je kunt je boodschap natuurlijk alleen duidelijk vertellen als je die aantrekkelijk, duidelijk en foutloos overbrengt. Vaak zien we te vaak dat bedrijven hun teksten laten schrijven door een werknemer die een beetje tijd over heeft: ‘Harrie kan dat tekstje wel schrijven.’ Helaas kan Harrie meestal niet zo goed schrijven; en dat is te zien. Heel veel klanten haken af als ze niet overtuigd worden door wat ze lezen op een website. Dat is zonde!

Goede SEO-strategie

Je wilt natuurlijk dat je website ook gevonden wordt. Dat gaat niet vanzelf. Je zult je site moeten optimaliseren voor zoekmachines, in het Engels: Search Engine Optimization (SEO). Dit optimaliseren kost tijd en vraagt om een strategie. Maar met een goede strategie zul je steeds meer bezoekers op je site kunnen aantrekken, zodat de kans op online verkoop toeneemt.

Goed beheer

Een site heeft net als een gebouw onderhoud nodig. Als je wekelijks een paar uur besteedt aan het doen van updates, het schrijven van artikelen en aan het plaatsen en aanpassen van producten, blijft je site up-to-date en fris. Niks is zo erg als een site die niet veilig is door achterstallige updates of een site waarop achterhaalde informatie staat. Dat is geen uitnodiging voor bezoekers. Sterker nog, Google en andere zoekmachines zullen hier niet goed op reageren. Dat zul je terugzien in je vindbaarheid.

Goede nieuwsbrieven

Klantencontact is nodig om top of mind te blijven. Via nieuwsbrieven houd je je klanten op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en vooral van mooie aanbiedingen. Natuurlijk moet een nieuwsbrief mooi opgemaakt zijn en een duidelijke boodschap bevatten. Het nut van nieuwsbrieven wordt keer op keer aangetoond.

Tekst
Site-beheer
SEO-strategie
Nieuwsbrieven
Door VIA JOB

Website-verbetering op maat

VIA JOB kan je helpen bij deze klussen. Wij kunnen je helpen om jouw website te verbeteren. Natuurlijk zijn wij als tekstbureau gespecialiseerd in het schrijven van tekst (geoptimaliseerd voor zoekmachines), zoals blogs, productbeschrijvingen, merkpagina’s, storytelling en nieuwsbrieven. Maar daarnaast doen we ook website-onderhoud en adviseren wij over de site-structuur.

Website-ontwerp

Wil je liever een website nieuw laten bouwen? VIA JOB kan je website aanmaken in bijvoorbeeld WordPress. Wil je meer informatie? Vul dan het contactformulier in en laat ons weten wat je wensen zijn.

Categories:

Onze certificaten:

SEO copywriting

Job Jansen successfully completed the SEO copywriting course!

Site structure

Job Jansen successfully completed the Site structure course!

Keyword research

Job Jansen successfully completed the Keyword research course!
STUUR ONS EEN BERICHT:

Vul een contactformulier in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.